دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) روز اخلاق و بهورزی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه محترم و مردمی شهر مقدس کاخک در بیانات این هفته خویش در نماز جمعه فرمودند: مسلمان پیامبر خاتم، با اخلاق نیکویش شناخته می شود لذا مسلمان نماز خویش را می خواند اما باید بداند که مسلمانی به نماز خواندن نیست بلکه وی باید در تک تک رفتارهای اجتماعی خویش از رسول خدا پیروی کند و شیوه و سبک زندگی خویش را از او بیاموزد؛ وی خاطر نشان کرد علت اصلی بعثت نبی مکرم اسلام یاد دادن اخلاق حسنه کامل به بشر بود و هم چنین این هدف در امامان بعدی شیعه ادامه یافت و گنجینه ای از معارف اخلاقی مهیا شد که جویبار سالم و تمیز معرفت اسلامی محسوب می شود.

ایشان به مناسبت به سلسله مباحث خویش در باب سبک زندگی اشاره نمودند و فرمودند : آنچه ما تاکنون آن را مطرح کردیم حقوق و تکالیف زن در جامعه بود و عرض کردیم اداره خانه و تربیت فرزندان مهم ترین کار زن محسوب می شود و در کنار آن که وی نباید به هیچ وجه از علم آموزی غفلت کند و هم چنین در دین مبین اسلام حق زن به رسمیت شناخته شده و او مالک واقعی اموال خویش است. ایشان در ادامه از نظر تاریخی به کار کردن اقتصادی دختران حضرت شعیب (ع) و حضرت خدیجه (س) اشاره کردند و فرمودند: کار این چنینی از روی ضرورت بوده و با توجه به آیه قرآن دختران حضرت شعیب (ع) از این کار گله مند بودند و حضرت خدیجه هم امینی برای اداره اموال خود انتخاب کرد.و هم چنین در اهم و مهم تربیت فرزند برای جامعه ای سالم از هر امری برای زن مهم تر است.

 

مشکل عمده مسلمین مهجور قرار دادن قرآن است.

وی در ادامه با توجه به پیش رو بودن هفته وحدت با اشاره به سخنان معمار کبیر انقلاب در باب مهجور ماندن قرآن کریم فرمودند: اگر جامعه اسلامی متحد می بودند و زیر پرچم واحد قرآن سینه می زدند هیچ قدرتی یارای مقابله با آنان را نداشت. ایشان در این بخش از سخنان خود با اشاره به مظلومیت ساکنان نوار غزه نادیده شدن حقوق انسانی آنان را یک رسوایی کامل برای حقوق بشر غربی معرفی کردند.

 

وی در پایان به سخنان امام خامنه ای مد ظله العالی در بین شورای شهر تهران اشاره کردند و فرمودند: رهبری معظم رمز موفقیت شورای شهر تهران را کار جهادی دانستند ما نیز باید این الگوی کار را داشته باشیم به گونه ای که با ساختن کاخکی آباد و اسلامی هر رهگذری را یاد هنر اسلامی – ایرانی بیاندازیم.

  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ شنبه 5 بهمن 1392 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد